Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 20. juli 2008, 00:41

Hej..

Kunne godt bruge en ny router, min gamle er begyndt at blive lidt ustabil.

Mine krav er:

• Trådeløs
  • 4-5 porte
  • SKAL kunne åbne porte
  • Stabil

Den skal helst ikke være voldsom dyr.

2

søndag, 20. juli 2008, 01:07

Ved simon anbefalede nogen i en tråd for nogen dage siden, kig der;)

http://tweak.dk/forum/thread.php?threadi…&hilight=router

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Simon Bay" (20.07.2008, 01:09)

4

søndag, 20. juli 2008, 01:24

den første du linker til at Speedbooster hva der så end er

5

søndag, 20. juli 2008, 07:40

Hvis du er efter en wrt54g, så find udgaven der hedder wrt54gl - det lille L indikerer at det er den version hvor du kan smide alternativ firmware på, ala DD-WRT eller Tomato som begge giver en hel del flere muligheder end standart firmwaren.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

6

mandag, 21. juli 2008, 13:36

Kører selv med denne Buffalo router: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.…Area=&Soegeord=

Synes selv den er dejligt stabil til både internet og ethernet. Derudover kan du installere DD-WRT firmware på den, så du har rigtig mange muligheder. Både standard firmware og førnævnte skulle give mulighed for at åbne porte.

Eneste minus er at man ikke kan køre 300mbit trådløst eller 1gbit trådet (men det kan man vel heller ikke forlange til den pris) :D

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K @4GHz - Corsair H55 - 16gb DDR3 1600mhz - AMD R9 290 OC Edition - Crucial MX100 512GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - Philips 29" IPS 21:9 - MadCats R.A.T. 7 - CM Storm QuickFire TK Keyboard Red

7

mandag, 21. juli 2008, 16:08

ja Buffalo er os gode til at lave routere, køre selv med en AirStation WHR-G125 og vist jeg testede den trådløse kunne jeg hente og sende med 10/10mbit i hele min lejlighed via en laptop af ændre dato, har tændt på om jeg skulle smide DD-wrt firmware på den men ved ik om jeg tør og hvordan det ska gøre 100%.

http://www.buffalo-technology.com/produc…outer-whr-g125/

så hvis der er en som evt. har en mega god guide el. noget så kunne det være über nice. sorry for OT i tråden :roller:

8

mandag, 21. juli 2008, 16:18

Udlempen ved WRT54GL er at den kører MEGA langsomt på WAN porten, max du kan få ud er ca 4MB/s så det er lidt tamt...

Har selv lige sat en buffalo 54, som nævnet og linket til edbpriser, og den er lige så god om ikke bedre..

Super router til billige penge, og hvis du så flasher den med DDwrt version 24 har du alle de muligheder du drømmer om

Kan sige så meget at jeg snart skifter min Linksys WRT54GL ud med sådan en buffalo

Puma ang DD-WRT så skriv mig en PM jeg har gjort det mange gange.

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

9

mandag, 21. juli 2008, 16:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Brain
Udlempen ved WRT54GL er at den kører MEGA langsomt på WAN porten, max du kan få ud er ca 4MB/s så det er lidt tamt...

Har selv lige sat en buffalo 54, som nævnet og linket til edbpriser, og den er lige så god om ikke bedre..

Super router til billige penge, og hvis du så flasher den med DDwrt version 24 har du alle de muligheder du drømmer om

Kan sige så meget at jeg snart skifter min Linksys WRT54GL ud med sådan en buffalo

Puma ang DD-WRT så skriv mig en PM jeg har gjort det mange gange.

Thomas

Altså på trådet-net ? For det lyder da mega fesent

10

mandag, 21. juli 2008, 16:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis

WAN er Wireless Network... Og det kommer an på hvilken firmware man bruger... De alternative firmware versioner giver rigtig mange indstillings muligheder, men så vidt jeg ved så giver den org. firmware den højeste overførsels hastighed.!

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

11

mandag, 21. juli 2008, 16:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af xdream

Citeret

WAN er Wireless Network... Og det kommer an på hvilken firmware man bruger... De alternative firmware versioner giver rigtig mange indstillings muligheder, men så vidt jeg ved så giver den org. firmware den højeste overførsels hastighed.!

Nej WAN er Wide Area Network, altså internettet :)

12

mandag, 21. juli 2008, 16:45

Citeret

Nej WAN er Wide Area Network, altså internettet :)

Jah self. er det der... Sidder og sover her midt på dagen... Så det som wlan...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

Seneste tests og artikler

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Need for Speed Rivals Complete Edition annonceret

EA har annonceret Need for Spe
Læs Mere

0

Logitech med verdens mest avancerede mekaniske gamer tastatur

Logitech har annonceret deres
Læs Mere

0

Quake Live via steam som Free-To-Play

Id Software og Bethesda er kla
Læs Mere

0

Chivalry annonceret til Playstation 3 og Xbox 360

Torn Banner Studios har netop
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.