Nyt mobo + CPU + RAM?

  • Hej Folkens


    Står og har planer om at prøve en E8400 i stedet for mit gamle vrag af en 3200+ :D


    Eftersom jeg mest gamer gamle spil ala CS og Dota, har jeg en ide om at jeg måske vil genbruge min gamle DDR2 ram og mit X800 PCIE gfx - om ikke andet, så i første omgang...


    I så fald jeg gør det, kan jeg se bundkortene til socket 775/DDR2/1333MHz starter fra ca. 300 kr og opefter (dog skal det nok ikke være micro ATX eller andet i den stil...)


    Nogle der kan anbefale et køb til dette formål? Eller mener i man skal bløde mere, og gå direkte efter noget X48 mobo eller lignende + DDR3 og hele skidtet?


    Pft. :cheers:

  • Budget? :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har umiddelbart ikke noget budget, men jeg ser ingen ide i at bruge 1500 på et bundkort, når jeg ikke har de store OC planer. Jeg vil måske gerne OC lidt, men det er vigtigere for mig at computeren larmer så lidt som muligt. Så hvis nogen kan foreslå en god luftkøler der er stille hører jeg også gerne derom :P


    Jeg har set nogle taler om Asus P5Q-E (http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=449058&Specs=true) men ved ikke om det er godt?


    Mht RAM har jeg G.Skill F1 DDR400, 2x512MB - det skal vel også skiftes ud? Eller kan det betale sig at køre med det lidt endnu?

  • Kig her mhs til køling, det gir dig et overblik over støj vs køling http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm


    Ja skift de ram ud, ram koster nada.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zoone
    Har umiddelbart ikke noget budget, men jeg ser ingen ide i at bruge 1500 på et bundkort, når jeg ikke har de store OC planer. Jeg vil måske gerne OC lidt, men det er vigtigere for mig at computeren larmer så lidt som muligt. Så hvis nogen kan foreslå en god luftkøler der er stille hører jeg også gerne derom :P


    Jeg har set nogle taler om Asus P5Q-E (http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=449058&Specs=true) men ved ikke om det er godt?


    Mht RAM har jeg G.Skill F1 DDR400, 2x512MB - det skal vel også skiftes ud? Eller kan det betale sig at køre med det lidt endnu?


    Kører selv med en P5Q-E og det kører bare super..


    mht. køling kan jeg kun anbefale thermalrights produkter. http://www.coolerkit.dk

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Ja den er stor og grum, der står et sted i testen at den er for stor til mange kabinetter. Så undersøg det først før du investere i sådan en :D Quote " Quite obviously, the Orochi heatsink will not fit inside every full tower case, or accommodate every motherboard with big northbridge/MOSFET cooling solutions"

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zoone
    Okay kan se de her RAM er omtalt som gode andetsteds:
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs
    Og ja, det er jo nærmest foræringspriser :$


    Hvad er forskellen på P5Q, P5Q-E og Deluxe modellen, i korte træk?


    Schyte Orochi - den ser stor og grum ud, men ellers virker den vel okay?


    Køleren er udemærket.


    Har selv de ram og de er rigtig gode.. Kig ellers på nogen muskhin redline 2x2GB


    der er ikke rigtig nogen foreskel.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • okay cool - pclageret har redline på lager, så det er jo let :D


    Hvis jeg ikke har planer om SLI eller andet super fancy, kan jeg godt købe P5Q standardmodellen, eller skal jeg kaste flere penge efter -E modellen?

  • Hehe... ja kønt er P5Q ikke


    Hvad får jeg, hvis jeg går op i Pro eller -E modellen? syns det er svært at se hvad forskellen er...


    Clocker -E bedre pga deres "New EPU with 6-Engines" ?

  • Tak


    Har faktisk læst nogle tests, men syns ikke jeg kan finde nogen der sammenligner modellerne i P5Q serien. Kan dog forstå at folk er glade for de lidt "lækrere" kort, så tror bare jeg løber med -E modellen.


    Så har nu bestilt:


    1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.00 6MB FSB1333 Box kr. 1.099,-
    1 stk. Mushkin DDR2 PC2-1000 4GB CL5 Kit HP2 kr. 659,-
    1 stk. Asus P45 - ATX - Socket 775 - CrossFireX P5Q-E 934,00


    Hvis noget af bør ændres, hører jeg naturligvis gerne derom :boxed:



    Håber jeg blir tilfreds med monsteret - nu mangler jeg bare at beslutte mig for noget køling... Har kigget lidt på Thermalright, kan du anbefale en konkret model Simon? Har mere end almindelig svært ved at forestille mig om de kan være i mit Chieftec Dragon midtower kabinet :O


    Tak for hjælpen drenge :rules:

  • Ja lidt OC gør jeg gerne i - altså det som det nu kan blive til, uden at det går ud over mit ønske om en forholdsvis stille maskine...


    Min nuværende AMD maskine er en 3000+ med en Cooler Master Hyper 6+ køler, og den støjer alt for meget syns jeg - det der med højfrekvente lyde fra en blæser, er ikke så fedt :O