Netværkssopsætning NAT problemer

  • Hej netværksentusiaster.


    Efter at havet haft en trådet netværksopsætning med Zyxel routeren P-660R-D1 jeg fik med min Cybercity forbindelse i nogen tid, har jeg endelig fået sat gang i et trådløst projekt.


    Jeg erhvervede mig en ny trådløs router (D-LINK DGL-4300), fordi:

    • Jeg ønskede trådløst netværk til min laptop og PS3
    • For at undgå NAT problemer


    Hvordan det nye netværk skal sættes op, har dog forvoldt mig en del problemer.
    Hvis jeg blot kabler Zyxel -> D-Link (modtager i WAN port) -> PC, fungerer internettet fint. Jeg har dog NAT-problemer, både på PC og og PS3.
    I den opsætning (som til dels virker), kører begge routere DHCP, men jeg formoder ikke at de bør dette?
    Ved at google mig omkring, fandt jeg ud af, at en bridge løsning måske var en mulighed? Det bragte mig endvidere ikke nærmere et godt resultat :)


    Jeg håber der sidder en ekspert eller flere, som kan være til hjælps med min opsætning :)


    På forhånd tak,
    Jonas

  • slå dhcp fra i dlink routeren og tilslut din zyxel router til en af lan portene i dlink routeren, på den måde har du stadig trådløst netværk og nat og dhcp bliver styret af din zyxel router

  • Jeg har nu forsøgt mig med en løsning, som, så vidt jeg kan læse mig frem til, burde virke.


    Zyxel routeren er koblet i LAN i D-link routeren. Til D-link routerens IP 10.0.0.2 er der statisk rute, med gateway i 10.0.0.1, og alle porte er åbnet til 10.0.0.2.
    På D-link routeren har jeg så åbnet for de nødvendige porte, heriblandt dem til PS3.


    Jeg får dog stadigvæk NAT problemer. Hvordan er min opsætning forkert?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lahma
    Jeg har nu forsøgt mig med en løsning, som, så vidt jeg kan læse mig frem til, burde virke.


    Zyxel routeren er koblet i LAN i D-link routeren. Til D-link routerens IP 10.0.0.2 er der statisk rute, med gateway i 10.0.0.1, og alle porte er åbnet til 10.0.0.2.
    På D-link routeren har jeg så åbnet for de nødvendige porte, heriblandt dem til PS3.


    Jeg får dog stadigvæk NAT problemer. Hvordan er min opsætning forkert?


    D-Link skal kun fungere som switch og trådløst AP, slå alt andet fra i den, og opsæt det i Zyxel i stedet for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    slå dhcp fra i dlink routeren og tilslut din zyxel router til en af lan portene i dlink routeren, på den måde har du stadig trådløst netværk og nat og dhcp bliver styret af din zyxel router


    Læs hvad Snow skriver... Det skulle gerne løse dit problem. :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    D-Link skal kun fungere som switch og trådløst AP, slå alt andet fra i den, og opsæt det i Zyxel i stedet for.


    Årsagen til, at jeg helst ikke vil have den opsætning, er fordi at jeg gerne vil bruge D-link softwaren til at styre åbning af porte etc. Den er lidt lettere at danse med :)