Fibernet problemer

  • Hej..
    har lige fået fibernet 10/10
    Så mig og en kammerat ville da lige køre lidt cs på, så han satte sin computer over til mig.
    men vi kan kun slå hans computer til.


    ved min computer siger den at der er ingen forbindelse, eller begrænset forbindelse.


    Har prøvet at:


    geninstallere mit netkort
    at trykke på reperer knappen (staves)
    prøvet flere forskellige kabler.
    prøvet forkellige router.


    Men alle muligheder er åbne, bare kom med en idé hvad der kan være galt. (kun seriøse henvendelser)


    på forhånd tak. ;)


  • Prøv at sætte din vens comp i routeren og tryk på RESET knappen ;)


    Ps. Hvilken internet udbyder har du?
    /gamlejesper

  • 1. har i ingen router, kan i kun have 1 maskine på nettet ad gangen.


    2. har i en router (og ikke bare et modem og en switch) har i begge prøvet at gå ned i start>kør og skrive cmd


    derefter skriver man ipconfig /release
    og så ipconfig /renew


    det skulle få routeren til at give jer begge en ny intern ip.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvorledes er fibernet abonnomentet skruet sammen, er der fast IP(kontakt udbyder)?
    Hvis der er det, skal jeres faste IP, SUBNET MASK, DNS, GATEWAY IP ind i routeren.
    Det kan også gøres på maskine, hvis den er direkte på RJ-45 udgangen.


    Hvis det ikke er fast IP, skulle du kunne sætte en maskine direkte på (forudsat at maskine var sat til DHCP)



    Men hvem er udbyderen? Kan jo være at det er ligesom webspeed (TDC), hvor man skal registrere sit udstyr før man kan komme gennem. Registrering her sker typisk gennem en web portal (som er den eneste man kan tilgå)


    /Avartar

  • jeg ved at hos SE Bredbånd (Syd Energi) har man kun 1ip (har selv fast ip pga. server.) så der ska man ha en router på for at ka sætte flere computere på nettet. Der er ik noget med man først ska aktiver computeren el. routeren :)


    Vil så os lige tilføje at når man sætter en router til for man højere hastighed end hva man betaler for :)


    her er den hastighedstest jeg lavede på Speedtest.dk efter jeg fik ny boks og satte min router fra switch til router igen.


    [Blocked Image: http://www.speedtest.net/result/281736281.png]


    P.S. vil lige sige at den hastighed har jeg opnået på min 10/10mbit linje, hvor kun min CS1.6 og 50slots TeamSpeak blev brugt :clap: