Studie bærbar

  • Hej, jeg søger en bærbar til når jeg skal i gang med HTX her til august, har prøvet og kigge lidt men det er ikke helt til at finde ud af hvilken man skal vælge, så ville prøve og spørge her ;)


    Har ikke så mange krav til spec, da jeg enligt kun skal bruge den til studie, men vil gerne have.
    2 gb ram
    batteri med mere en 6 celler, da den gerne skulle kunne køre lidt ude strøm
    winXP, gider ikke vista
    og trådløs.


    har et budget på 5000.- men må godt komme lidt over

  • Jeg vil anbefale en Zepto: http://zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx
    De har ofte tilbud på forskellige modeller, hvor du kan spare mange penge.
    Lige nu er der f.eks. en 3215W til 4600,- med disse specs:


    80GB 5400rpm SATA Harddisk
    Keyboard 3x1x DK
    15,4" WXGA 1280x800 - 3215WD
    Intel® GMA X3100
    Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)
    2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHZ
    9 Cell Batteri
    Zepto Zpro2 WLAN N-Standard (NBG)
    Microsoft® Windows® Vista Home Basic 32bit - DK + Office Ready (XP kan du få for 180,- ekstra)
    DVD-RW / CD-RW

  • Ved ikke om du kender nogen der har kontakt til DELL


    men så kan du ihvertfald få gode rabatter.


    http://www1.euro.dell.com/cont…=bsd&cs=dkbsdt1&~lt=popup
    Super lækker bærbar har selv en

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Køber selv en Dell M1530 snart til studiebrug :) Den er lige lidt større end 13"'eren, men hvis man kan leve med det er den bestemt også et godt bud. Den lille vil dog klart være nemmest at have med på farten.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Asus M51 ligger til ca. 5000kr på edbpriser. Det er med 2.1ghz Penryn, 2gb ram, HD3470 og 320GB harddisk mener jeg. Skal selv have den efter ferien, når jeg ved om jeg har råd.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Zeptoeksperten er vist en selvstændig butik uafhængig af zepto. Det varierer fra tid til anden, hvem af dem der er billigst :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • nå ja det ved jeg så ikk lige,nævnte det ogsåbare så du var klar over at man kan få tablets, eller kan du måske finde en brugt, er ihvertfald glad for min tablet, beklager jeg ikke lige tjekkede priser først.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart
    glemte at skrive at jeg ikke er interesseret i vista :ph34r:


    XP bliver ikke solgt mere fra en gang i sidste uge, så medmindre du finder en maskine der ligger på lager et eller andet sted, så har du ikke noget valg (eller jo du har, men bare ikke XP).


    Hvorfor egentligt gå uden om vista - det er det mest "aktuelle" styresystem (fra ms) og der er vel ingen grund til at blive hængende i dynget med XP, medmindre du kører på gammelt hardware!?


    /ask

  • gætter på han ikk vil have vista fordi det stinker?, selfølgelig smag og behag, personligt tror jeg også og jeg skipper vista og venter på det næste windows(ka ikk lige husk hvad de kalder det)


  • Bryder mig ikke om vista fordi det er ressource krævende, ikke særligt pænt, tager en evighed at flytte filer og den har ikke noget jeg ikke kan undvære

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    Bryder mig ikke om vista fordi det er ressource krævende, ikke særligt pænt, tager en evighed at flytte filer og den har ikke noget jeg ikke kan undvære



    AMEN and OVER :D



    HAvde du kigget på den Asus M51? http://edbpriser.dk/Products/L…913&searchArea=&Soegeord=
    Den er steget 500kr over weekenden, så kan være man skal være hurtig :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart
    Bryder mig ikke om vista fordi det er ressource krævende, ikke særligt pænt, tager en evighed at flytte filer og den har ikke noget jeg ikke kan undvære


    Så skal du bare ikke bruge for lang tid på at beslutte dig, medmindre du selv har XP liggende, da XP officielt er taget ud af salg - dvs de steder hvor de findes er steder hvor de stadigt har et par stykker på lager, ellers skal du købe med vista og downgrade (de steder hvor det tilbydes, bla. hos dell).


    /ask