Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 18. november 2003, 13:18

Hejsa

Jeg har fået mig en MachI køb brugt, og nu har jeg haft den stående et par dage, da ejg ikke har nogen computer at teste den med i øjeblikket :P

Men jeg har fået den ide at jeg burde kunne starte den uden bundkort? - Det kan man ihvertfald med min vapo, men jeg har ingen ide om hvordan sådan et Prometeia virker?? Jeg kan bare se displayet på fronten, en ledning fra noget elektronik ved kompressoren hvor der sidder et "omvendt" molex stik i dvs. der skal et molex stik i.. jeg ved bare ikke fra hvad og hvordan! Der r også to små ledninger med en jumper på hver?

Men er der evt. nogen der ved hvor man kan finde en brugsvejledning? - eller noget der minder om! Jeg har også en af de dersens ATX conditioner 8o

Plz help :D

2

tirsdag, 18. november 2003, 13:26

Den skal bare have 12V og 220V så starter den op.

3

tirsdag, 18. november 2003, 13:57

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Den skal bare have 12V og 220V så starter den op.

Tak! Det var lgie hvad der skulle til :)

jeg syntes endda den er en del hurtigere end min vapo til at starte op, så det er fedt.

Og hele vejen ned til -56 8o Det havde jeg ikke troet! Men det er jo kun thumbs up...! :))

Så venter jeg bare på mit bundkort, fra RMA :/

4

tirsdag, 18. november 2003, 14:02

Er det en Mach 1??

Det er fordi du siger -56 grader! Styrings enheden "fejler" nemlig ved under -52 grader.

Er den moddet?? Det må den næsten være, for ellers kan den ikke komme så langt ned. Standard kommer den ikke under -40 grader.

Eller jo det kan den godt, men den belastede temperatur bliver bare højere end hvis man har fundet det gyldne middel punkt. Hvis den viser -56 grader, tror jeg også at temperaturen vil stige en del ved belastning.

5

tirsdag, 18. november 2003, 14:04

Det er vel uden belastning.. Den køler vel bare luften og omgivelserne i rummet.

6

tirsdag, 18. november 2003, 14:11

Hey guys

den er moddet en smule :P - eller lidt mere måske, men det er standard gas osv.

Og den sagde også nogle meget meget høje biiiiiiiiiiiip lyde efter -51 eller deromkring :))

Men mon ikke at med en cpu spændt på at den kan holde sig lige omkring -50 dvs. ingen lyde :P eller må jeg jo skrue lidt op for varmen... hehe

btw. jeg er syg og der er derfor skruet op for varmen i mit værelse så rumtemperaturen er omkring de 21grader tror... jeg tjekker lige :)

*edit* Jep det var den... 21.

Og som Daniel siger skyldes det nok også at den kun "fryser" luften og der ikke er nogensomhelst load på den. Kan huske at Vapo'et også gik end til -33 uden load.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pejsen" (18.11.2003, 14:14)

7

tirsdag, 18. november 2003, 20:31

Hej Pejsen

Tillykke med Prommyen.

Der er uden tvivl ændret på temp intervallet, hvis den kan vise mere end -54 uden at bippe og melde Error.

Jeg vil kunne få den til at vise -87 eller hvad som helst.
Det bliver den ikke bedre af...

Uden belastning kan en Prommy sagtens komme ned på -53 grader. Med belastning på 100 wat vil den vise -42 og stige til -36 ved fuld load.
Den er uden tvivl bedre end din Vapochill (haft/har 2-3 af hver slags)

NB. hvis du trykker på øverste venstre knap slukker biberiet. men den kører videre

8

tirsdag, 18. november 2003, 21:14

Citeret

Originally posted by Tom Holck
Hej Pejsen

Tillykke med Prommyen.

Der er uden tvivl ændret på temp intervallet, hvis den kan vise mere end -54 uden at bippe og melde Error.

Uden belastning kan en Prommy sagtens komme ned på -53 grader. Med belastning på 100 wat vil den vise -42 og stige til -36 ved fuld load.

NB. hvis du trykker på øverste venstre knap slukker biberiet. men den kører videre

Hej Tom

Tillykke med indtagelsen af Aquamark foran Macci 8)

Der er som du siger nok ændret på temp. intervallet, men det performer også bedre end et "stock" MachI - jeg ved dog ikke hvor meget, nu glæder jeg mig bare til at se nogle load temps. :)

Jeg skal bare i krig - Muhahah :P

9

tirsdag, 18. november 2003, 21:21

Har den kørende nu -54 ved rum-temperatur på 25 grader :D

Og den der øverste venstre knap,(der jo faktisk hedder mute) den er bare god! Den havde jeg ikke lige tænkt på da jeg startede det sidst... hehe det larmede lidt.

Men den skriver skiftevis -56 og så Er5 - nok en form for error fejl jeg ikke lige kender til.

Nu jeg har alle jer prommy-guder, så kan jeg jo passende spørgem hvad gære alle de andre knapper?

Altså de to pile op/ned og den der hedder "SEL" ?

10

tirsdag, 18. november 2003, 21:39

Citeret

Originally posted by Pejsen

Citeret

Hej Pejsen

Tillykke med Prommyen.

Hej Tom

Der er som du siger nok ændret på temp. intervallet, men det performer også bedre end et "stock" MachI - jeg ved dog ikke hvor meget, nu glæder jeg mig bare til at se nogle load temps. :)

Er der et sted man se rekorder (måske en top 10) for Aquamark 3

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

11

tirsdag, 18. november 2003, 21:54

Hehe Pejsen

Nice nok der 8) Det ender jo med at du kommer bragende forbi mig i diverse benchmarks snart.... :P

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL
Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty
3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572
3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

12

tirsdag, 18. november 2003, 21:56

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

Citeret

Hej Pejsen

Tillykke med Prommyen.

Hej Tom

Er der et sted man se rekorder (måske en top 10) for Aquamark 3

Man skal vidst være oprettet med en score for at se andre scores.

13

tirsdag, 18. november 2003, 22:13

Citeret

Originally posted by LarsK
Hehe Pejsen

Nice nok der 8) Det ender jo med at du kommer bragende forbi mig i diverse benchmarks snart.... :P

HHmm Lars

Vi får se... :P

14

tirsdag, 18. november 2003, 22:46

Citeret

Citeret

Originally posted by LarsK
Hehe Pejsen

HHmm Lars

Vi får se... :P

Hehe, ellers må jeg jo ha' mig noget Mach II+ :P Det bliver spændende at se nogle resultater fra dig 8)

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL
Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty
3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572
3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.