Ny comp fejl

  • Hejsa allesammen


    Jeg har erhvervet mig en ny comp. Jeg har samlet den og fået installeret windows vista 64bit på (ja jeg ved godt i alle siger vista sutter røv, men jeg måtte prøve det)
    Den nye comp består af:


    Inno3D 96GT-H5GTCDX, 512MB GDDR3, PCIe
    DeZen PSU 500 Watt, TitanPower, 17-19 db
    Gigabyte GA-EP35C-DS3R, LGA775
    Intel Core 2 Duo E8200, BOX
    WD Raptor 360ADFD, 36GB, SATA, 10K
    WD Caviar SE16 2500AAKS, 250GB, SATAII (2 i raid)
    Corsair Twin3X4096-1333C9DHX, 2x2048MB


    Den bliver ved med at lukke ned. Først anklagede den LogitechDesktopMessenger.exe for at være fejlen, så det slettede jeg så, men uden resultat.
    Jeg har givet rammene de volt de skal have (default fra bundkortet er 1,5v, ram kræver 1,7v, og det er hvad den er sat til).
    Når den har lukket ned og jeg langt om længe får liv i den igen efter en masse bip og sådan, er følgende:


    Problem signature:
    Problem Event Name: BlueScreen
    OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
    Locale ID: 1030


    Additional information about the problem:
    BCCode: 3b
    BCP1: 00000000C0000005
    BCP2: FFFFFA6002A5E9E4
    BCP3: FFFFFA60070CE050
    BCP4: 0000000000000000
    OS Version: 6_0_6001
    Service Pack: 1_0
    Product: 256_1


    Files that help describe the problem:
    C:\Windows\Minidump\Mini070308-01.dmp
    C:\Windows\Temp\WER-21637-0.sysdata.xml
    C:\Windows\Temp\WER6F55.tmp.version.txt


    Read our privacy statement:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0409


    og da den gav logitech skylden fik jeg:


    Problem Event Name: APPCRASH
    Application Name: LogitechDesktopMessenger.exe
    Application Version: 2.52.21.16
    Application Timestamp: 45590e0d
    Fault Module Name: kernel32.dll
    Fault Module Version: 6.0.6001.18000
    Fault Module Timestamp: 4791a81d
    Exception Code: e06d7363
    Exception Offset: 0002f35f
    OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
    Locale ID: 1030
    Additional Information 1: fd00
    Additional Information 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
    Additional Information 3: fd00
    Additional Information 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160


    Read our privacy statement:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0409


    Men som sagt så er logitech programmet væk, og den gør det stadig.. blå skærm, tømmer rammene og så slukker den ellers og starter selv igen, men står bare og bipper, så for at få den startet igen skal jeg tage strømmen helt fra og sætte det til igen.
    Jeg har installeret alle de nyeste drivere som jeg har kunnet finde, da det somme tider er problemet. Dette har heller ikke rigtigt hjulpet mig noget.
    Problemet forekommer også for det meste kun et par gange eller 3 hvor den lukker ned og så kører den ellers dagen ud. Så konklusionen må være at når den har været slukket, så fucker den op et par gange (hvilket er VILDT irriterende) og så kører den når man har rodet lidt rundt i bios etc.
    Nogen der kender til problemet? og en evt løsning? hehe


    pf tak.

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? He's a mile away and you've got his shoes!"

    Rettet 2 gange, sidst af gubbie ().

  • prøv i første omgang at tjekke rammene, vista har memory error test... eller hvad man kalder det, http://blogs.zdnet.com/Ou/?p=399

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • og hvordan fungerer det så det test program? jeg synes ikke rigtigt at kunne finde hoved og hale i det... hmm...

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? He's a mile away and you've got his shoes!"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gubbie
    og hvordan fungerer det så det test program? jeg synes ikke rigtigt at kunne finde hoved og hale i det... hmm...


    det står beskrevet nederst på den side jeg linker til

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    det står beskrevet nederst på den side jeg linker til


    du tænker på:


    Hit the start button (control-ESC) and type "memory". The new Vista start button will automatically present and highlight "Memory Diagnostics Tool" so you just need to hit ENTER.
    It will prompt you to reboot now or run the memory test later.
    On the next reboot, the test will automatically run in normal mode twice.
    You can use F1 to customize the testing options.
    Select "Extended" memory test.
    Tab twice to jump to the repeat settings. You can set the number of tests to 0 to have it run indefinitely until you hit the ESC key.
    Hit the ESC a few times to break out of the testing cycle and boot Vista.
    Find the error report at C:-Windows-System32-LogFiles-MemDiag (replace - with backslash since wordpress refuses to show the backslash character)


    well.. det der med at skrive memory? man skal vel have et sted at skrive memory?
    det er der kæden hopper af for mig... hehe...

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? He's a mile away and you've got his shoes!"


  • http://www.howtogeek.com/howto…he-windows-vista-run-box/ ... du skal skrive memory i det felt som er vist på det billede på den side jeg linker til.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    http://www.howtogeek.com/howto…he-windows-vista-run-box/ ... du skal skrive memory i det felt som er vist på det billede på den side jeg linker til.


    Så fangede jeg den langt om længe. Har sat den over på classic look, og der er den der ikke denne søgelinie, hvilket gjorde at jeg fattede bjælle af hvor jeg skulle skrive henne. Men det giver mere mening nu. Havde slet ikke tænkt over at det kunne have noget med classic look/new look at gøre... det må jeg prøve. Hvis jeg altså overhovedet kan få den startet op igen nu.
    Efter at den har stået og kørt hele eftermiddagen uden at gøre noget gik den så langt om længe ned på samme fejl igen, og nu kan jeg bare ikke få den til at starte... hmmm..
    nå, nu må vi se hvad der sker. Jeg vil gøre et forsøg i hvert fald.


    For nu vil jeg sige mange tak for hjælpen :)

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? He's a mile away and you've got his shoes!"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    har du tænkt på om du måske skulle gi dem, lidt mere volt når det er 2x2048mb moduler? :roller:


    Jeg har givet dem op til 0,3v mere end de skal have, og stadig går lortet ned.


    Og har nu kørt den memory test, og den siger der ikke er noget galt :S


    nogen nye ideer anyone?

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? He's a mile away and you've got his shoes!"


  • blir de møj varme, så måske du mangler et air-flow i kabinettet?