Upload hastighed med mobilt bredbånd?

  • Selskaberne taler om 1Mbit, 3,6Mbit og 7,2Mbit mobilt bredbånd, men det er jo download hastighederne.


    Hvordan ser det ud med upload hastigheden ved fx 1Mbit eller de andre hastigheder?

  • Nu sidder jeg faktisk på en 3 linie her midt i København - og jeg må sige at deres upload hastigheder stemmer ret godt, mens deres download hastigheder ligger nærmere de 4-5 Mbps (og det er vel og mærke med den nyeste firmware i deres modem, nyere end den de selv sælger, jeg har højest været oppe en gang udenfor i fuldt solskin på lige under 6 Mbps).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac
    Nu sidder jeg faktisk på en 3 linie her midt i København - og jeg må sige at deres upload hastigheder stemmer ret godt, mens deres download hastigheder ligger nærmere de 4-5 Mbps (og det er vel og mærke med den nyeste firmware i deres modem, nyere end den de selv sælger, jeg har højest været oppe en gang udenfor i fuldt solskin på lige under 6 Mbps).


    Kan du prøve at køre den test af linie hastighed de har hos TDC?


    http://hastighedstest.tdc.dk/


    og smide et screen shot

  • Nu skal hastigheden jo også deles mellem alle i cellen.
    Så hvis udbyderen skriver 7,6 Mbit/s, så betyder det at alle der bruger Turbo3G i den celle skal deles om de 7,6 Mbit/s - samme princip som med trådløs netværk.