1

søndag, 29. juni 2008, 01:06

Hey Tweaks!

Jeg skal til at købe computer, men overvejer om det er værd med et Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series. Kortet koster ca 900 kr, resten af mine specs kommer her:

CPU: Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz
Bundkort: EVGA nForce 780i SLI 775 A1
Ram: Mushkin 2 x 2 GB 1066 mhz
Grafikkort: Nvidia Geforce 9800 GTX
Strømforsyning: 800 watts PSU
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB
Kabinet: Antec Twelve hundred
Tv-Tuner: Hauppauge WinTV HVR-1100 MCE (Adapter til DVB-T-modtager / analog tvtuner / videoindgang)
Dvd-drev: Sony NEC Optiarc AD-7200S (Sort)
Styresystem: Microsoft Windows Vista Home Premium (Dansk) 64 bit

På forhånd tak for hjælpen! ;)

|Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|

2

søndag, 29. juni 2008, 09:50

Hejsa Totalgamer og velkommen til tweak.dk.

Jeg har flyttet din tråd til Hardware og Tilbehør da det er her den hører hjemme. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.

Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.

Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.

Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.

Mvh

Heidi | Tweak.dk Crew

3

søndag, 29. juni 2008, 11:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Hejsa Totalgamer og velkommen til tweak.dk.

Jeg har flyttet din tråd til Hardware og Tilbehør da det er her den hører hjemme. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.

Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.

Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.

Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.

Mvh

Heidi | Tweak.dk Crew

Tusing tak Heidi ;)

|Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|

4

søndag, 29. juni 2008, 16:35

hvis du skal have et lydkort..

så skal vi lige vide om det er til musik, film eller spil du skal primært bruge det til..

men jeg vil i hvert fald anbefale et X-Fi Xtreme Music.. det kan fuldstændig det samme som det du har set på.. det koser bare kun ½ så meget.. det levere en fantastisk lyd.. især i spil.. skal dog siges at jeg har Z-5500 så jeg har også Surround Sound.. og derfor vil lyd oplevelsen være meget bedre..

dog skal det nævnes.. at de fleste ikke kan høre forskel på onboard og PCI lydkort.. i hvert fald ikke i musik.. men i spil kan der høres forskel.. i hvert fald for mit vedkommende.. :D

men de fleste siger at det er bedre tjent med at bruge pengene du ville proppe i lydkort til noget andet.. fx Grafikkort.. men det mangler ud ikke kan jeg se..

men da jeg købte mit lydkort så jeg det som noget af det eneste stykke hardware, som man egentligt kan genbruge.. for i den branche går tingene meget langsomt.. og derfor kan man sagtens tage det med til den næste computer..

men tænk over om det er det værd.. og du kan ligeså godt lade være, med at købe lydkort hvis du ikke har noget meget gode højtalere eller et meget godt headset..

personligt synes jeg lyddelen af et spil er ligeså vigtigt som grafikkortdelen..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

5

søndag, 29. juni 2008, 19:05

Det kommer lidt an på hvilke højtalere du har i forvejen? Hvis du har nogle billige skodhøjtalere alligevel, så kan det slet ikke betale sig.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.