Hvor købes anti-statisk måtte og armbånd?

  • Jeg vil gerne have mig en anti-statisk måtte med tilhørende armbånd, og har fundet nogle her:
    HB elektronik


    Men jeg aner ikke hvad man skal se efter og hvad der er godt nok og om prisen er rigtig.
    Kan man føle sig sikker med måtte og armbånd?


    Mangler en der ved noget om den slags :D

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

    Rettet en gang, sidst af |Mojo|Jojo| ().

  • Måtte og armbånd? Jeg plejer bare at røre en radiator for at få jordkontakt så jeg "aflader" mig selv.. Skulle gerne mene at det var nok, men du må ikke hænge mig op på det :)


    - kper

  • Det er vidst lidt noget gøgl. Som Kper skriver - tag fat i en radiator inden du går igang og der er ikke noget at være bekymret for. Jeg har efterhånden rodet med rigtigt mange computere, og har aldrig haft problemer med statisk elektrisitet.


    /ask

  • jeg vil bare være 100% sikker... man lader jo op igen så snart man slipper radiatoren.
    Har også selv rodet med hardware i en uendelighed uden at røre ved radiator, og jeg har heller aldrig oplevet kortslutninger pga statisk elektricitet. Men det sker jo.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

    Rettet en gang, sidst af |Mojo|Jojo| ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
    jeg vil bare være 100% sikker... man lader jo op igen så snart man slipper radiatoren.
    Har også selv rodet med hardware i en uendelighed uden at røre ved radiator, og jeg har heller aldrig oplevet kortslutninger pga statisk elektricitet. Men det sker jo.


    Så hellere brug penge på det hardware du eventuelt kortslutter hvis det nogensinde sker..

  • Point taken. Jeg springer måtten over og begynder istedet at gramse på mine radiatorer noget oftere...

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Den er også så dejlig varm om vinteren.. :clap:

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2