Asus p5w Deluxe

  • Hej


    Jeg har hørt nogen snakke om der godt kan være problemer med Asus bundkort når de bruger 4x ramslots...
    Jeg har nemlig et ram problem når jeg spiller Wow og andre spil så stopper den og siger


    The memory could not be "read".


    Jeg har prøvet at:
    Opdatere Bios
    køre memtest


    Memtest er der ingen fejl
    og Bios opdateringen har ikke rettet min fejl desværre
    Håber på nogen kan hjælpe mig


    Martin

  • og er det tilfældigvis corsair ram ?


    der er ikke generelt et problem med 4 blokke udover at det logisk nok er hårdere for chipsettet at styre 4 i forhold til 2...og at northbridge derfor måske skal have lidt mere strøm. Der kan dog være problemer på specifikke bundkort, men der lader til ofte at være problemer med corsair ram og asus bundkort, men det er ikke noget man kan finde et bestemt mønster i.....


    Derudover kan en af dine ramblokke jo være defekte...det sker også selvom de er nye, test hver stang med memtest 86+, derefter i par og til sidst med alle 4 stænger for at se hvor problemet måske er.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Oki hvor meget vil du sige jeg skal sætte mine ram op til i støm? ved de står til Auto men har ikke kassen til mine ram den køre min far med rundt i hans bil men når jeg har oplysningerne kan jeg jo sige hva for nogen ram jeg har
    men det er 4x af ens ram
    skal man så også ændre herz når man ændre volt?

  • Før jeg formaterede havde jeg ikke det problem men der havde jeg været inde i bios og lave noget om men kan jo ikke huske hva ændringer jeg har lavet
    og så læste jeg på nettet at man kunne opdatere sin bios men glemte jo og skrive ned hva ændringer jeg havde lavet
    men det var noget med mine ram mener jeg


    Martin

  • kan ikke huske hva instillinger min bios havde det er det jeg mente
    altså inden jeg formaterede nu står den på defecult
    hva betyder det når man skriver 5-5-5-15 om sine ram??


    Martin

  • ok de skal som standard have 1.8v, men hvis dit bundkort undervolter bare lidt...og det gør det bundkort altså til cpuen ved jeg, så prøv at give den 2.0v til dem istedet for auto....2.1 burde heller ikke være et problem...og med 4 stænger skal northbridge måske også have lidt mere end default.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du skal ikke øndre hverken mhz eller cpu...kun volt til NB og Vdimm/ram voltage....resten burde ikke give et problem

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    du skal ikke øndre hverken mhz eller cpu...kun volt til NB og Vdimm/ram voltage....resten burde ikke give et problem


    Er det kun et stæd jeg skal ændre volt eller er det 2 steder??


    Martin