Ny computer siger lyde fra bundkort/ram?

  • Hey - Håber nogen kan hjælpe mig.


    Jeg har lige samlet mig en ny spand:


    Bundkort: Asus Striker II extreme
    CPU: Q9550
    RAM: 4x 1GB Criucial 1600MHz
    GFX: 2x 9800 GTX XFX
    PSU: Zalman 850W


    Men det lyder til der kommer noget støj fra bundkortet eller lign ved load, ja selv når jeg bare bevæger musen rundt. Og kører jeg 3Dmark bliver støjen værre.


    Nogle der har et bud på hvad det kan være?


  • Nu er det jo svært at vide, hvordan lyden lyder. Men kan det tænkes at det er en blæser, der larmer lidt?

  • støj når den arbejder lyder som en hdd der enten ikke er monteret korrekt, og derfor forstærkes vibrationerne i kabinettet, eller den er simpelthen defekt, eller også er det en spole der har mistet noget af sin isolering (en høj hvinende lyd) ...kan ikke rigtigt forestille mig andet der kan larme sådan, medmindre det simpelthen "bare" er bundkort støj der forplanter sig igennem dit onboard lydkort....og lyden kommer så i dit headset eller højttalere...i så fald er der ikke meget andet at gøre end købe et lydkort til pci.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det kan være et par ting..


    - Mosfets på bundkortet
    - Spoler på bundkortet der har mistet lak (Som Fragman også pointerer)
    - CPU'en kan sige lyde når den skifter hastighed hvis du har speedstep slået til, eller anden strømbesparende ting. (Ja, det er muligt at det er CPU'en der siger lyde)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • 1) Lyden kommer hverken fra blæser eller harddisk. (det er ikke vibrations støj)


    2) Det lyder som om lyden kommer fra mine ram eller en dims på bundkortet, hvine lyd.


    3) Exxon oki, vidste sku ikke en CPU kunne sige noget. Kan speedstep slåes fra i BIOS?



    Hvad forslår i jeg skal prøve?


    Jeg har måske mulighed for at låne nogle andre DDR3 ram af min buddy....


  • Jeps, speedstep kan godt slåes fra. Det er værd at prøve. CPU'er kan faktisk godt sige noget. Især de gamle Pentium M'er. De kan godt pive når de skifter hastighed hele tiden. Jeg har tidligere haft problemer med et socket 754 system, hvor ALT bare sagde lyde.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ok tak for info. Det prøver jeg lige og se om jeg kan finde.


    Syntes sku det er lidt underligt at det kan drille sådan når man vælger en af de lækreste CPU'er/bundkort på markedet. (det er jo ikke noget billig lort)


    En anden ting også jeg har monteret en Thermalright 120-Extreme med en 120mm blæser, men da jeg startede maskinen op viste den 50 grader i BIOS, og efter jeg havde prøvet og OC bare en lille smule viste 68 grader i BIOS, der må da være noget galt eller?


    (Havde regnet med 45 grader idle / 55 load)

  • Prøv at afmonter køleren, tør kølepasta'en af med sprit på en klud, og put et lille lag kølepasta på igen.
    Og så sørg for at der er 100 kontakt til CPU'en. De socket 775 kølermonteringer er også noget værre bras hvis du spørger mig, men prøv at gør det. Og så hvis du ikke allerede har det, så brug noget Arctic silver 5, eller Arctic silver MX (http://www.studiedata.dk)
    Men min CPU larmer også, den siger sådan nogle lidt sjove lyde der minder lidt om en ledning der hele tiden snitter en blæser eller sådan noget. Det kan også være den CPU du har fået har været en nitte? :s

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Jeg har lige købt en ny, på forhånd samlet, computer.


    Den fungrerer mega godt, men der er lige det lille problem her. Når jeg mimimerer/forstørrer vinduer kanjeg høre en lille lyd, men det er til at leve med. Det værste er når jeg spiller; der er sådan en underlig støj, buzz, som et smadret neonrør i en film, der kører hele tiden når jeg f.eks. kigger rundt i grafisk krævende spil osv. altså spil med meget grafik.


    Hvad kan det skyldes? Har ikke den store forstand på computere, men er villig til at kaste mig ud i det. Det er som sagt en SPRIT ny computer, problemet er hovedsageligt i høretelefonerne der sidder i frontpanelet - sammen med højttalerne i det andet slot. I midten er der et USB stik til min iPod. Bagerst sidder et stik der sammen med s-video kabel overfører billed/lyd tli mit TV. Kan noget af dette havde noget at sige? Ville være surt at skulle skifte stik hver eneste gang.

  • Ok, fjernede USB-stikket fra frontpanelet og vupti - støjen forsvandt!


    MEN! Nu er der begyndt at komme en anden type støj. Det lyder som en form for dårlig forbindelse eller lyden når et stik kun er halvt tilsluttet. Det siger krits krits krits krits rimelig lavt, og lyder meget elektronisk. Jeg kan huske samme lyd fra da jeg havde et s-video stik med lyd, hvor lydkablerne ikke var tilsluttet, kun billedstikket, og derfor kom den her skrattende lyd da de hang løst. Nogle gange skulle man bare rette på dem så forsvandt lyden.


    Men har tjekket alle kabler og stik igennem og kan ikke finde kilden til lyden. Til gengæld forsvinder den hvis jeg rykker computeren helt frem til at stå inde i værelset - meget underligt, men lyden har vel en forbindelse til stikkene. Nogen der kender det problem?

  • Det er vel bare noget elektronisk støj af en slags.. Mit 9600GT piver for vildt, når jeg starter eksempelvis Crysis. Når jeg er inde i spillet er der ingenting.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • lyder somom din pc mangler at blive tilsluttet et jord stik....dvs 3 polet stik til en kontakt med jord..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.