Skal jeg mon købe denne computer?

  • Hejsa I tweaking-guruer!


    Jeg ville lige høre til, hvad I mener om den computer, jeg er ved at se på. Jeg er faldet lidt af på den med viden omkring hele skidtet, så jeg vil sikre mig, at jeg køber en fornuftig model her i slutningen af måneden!


    Den skal bruges til fremtidige studier og spil, men egentlig er ydelsen kun noget værd for mig i spil, da intet andet presser computeren.


    Det her er, hvad jeg havde kigget på:


    strømforsyning: 430 watt/20DB
    Bundkort: Intel G965 chipset
    Optisk drev: DVD 16 x dual layer brænder
    Processor: Intel Core 2 duo 6750 (2.6Ghz)
    Ram: Kingston 4GB DDR2 667 mhz (2x1GB)
    HDD: 500 GB SATAII 7200 rpm
    Gfx: Geforce 9800 GTX PCI-E 512 mb
    Netkort: 54mbit trådløst
    Lydkort: Onboard (betyder ikke så meget)
    Styresystem: Windows Vista Home Basic DK


    Det var så det. Jeg tænker, at jeg kan bruge Open Office og noget gratis antivirus som software - ellers kan det jo altid købes til.


    Det jeg er mest i tvivl om er nok, om dual core godt nok. Det siges vist, at den stadig performer godt i nutidens spil, og man sparer jo meget sammenlignet med en hurtig quad core?


    Ellers tænker jeg lidt på styresystemet. Bør jeg få winxp / Vista pro i stedet?


    En sidste betænkelighed er købstidspunktet. I forhold til grafikkort og andet hardware taler man jo ofte om generationer, og jeg håber ikke, jeg rammer et uheldigt tidspunkt nu. Jeg skal ikke død og pine investere i dette øjeblik, så hvis der er en god grund til at vente lidt, så kan jeg måske nok overleve det :P


    Håber I vil hjælpe!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet en gang, sidst af JenSLyN ().

  • Øhh, hvad koster den så man kan sammenligne?? Godt gfx udemærket cpu, men lille psu:-) Du kan få en fremragende spille cpu til næsten ingen penge http://www.edbpriser.dk/Produc…451&searchArea=&Soegeord= dualcore er helt fint da det er meget få spil der understøtter quadcore, nogle få gør, crysis er et af dem. Bundkortet siger mig ikke noget umiddelbart. Der kommer snart en ny generation gfx, så måske du skal vente og se nogle anmeldelser, hvis du ikke har så travlt:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 5 gange, sidst af dasjap ().

  • Tak! Jeg glemte helt at skrive prisen. 8350 samlet.


    Du tror ikke, PSU'en er stærk nok?


    Problemet er lidt, at jeg VIL købe samlet fra et sted. Dels fordi jeg så bare kan sende svinet ind, hvis der bliver noget balade, og dels fordi jeg ikke har mod på at skulle rode med hardwaren selv.


    Ved sgu ikke med grafikkortet... tror du, det ville være en rigtig god idé at vente? Og i givet fald, hvornår kommer det nye mon så? Er blevet lidt hooked på at få en nu for at være ærlig :D

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Der kan du godt gøre bedre til den pris. Kig evt på denne hvis du ikke vil samle selv http://www.edbpriser.dk/Produc…508&searchArea=&Soegeord= en rigtig god computer. Og nej den ser lidt bette ud når man tænker på fremtidige opgraderinger(psu)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Altså jeg er jo 8800gts 512 fan så det ville jeg anbefale kan fås til omkring 1300-1400 nu, men det kan være andre med mere kendskab end jeg kan komme med et andet bud. De nye skulle vist komme inden for de kommende måneder(1-2)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Tak Dasjap! Den ser lækker ud. Eneste problem er jo, at der ikke medfølger styresystem... så bliver de vel ca. lige stærke til prisen?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Du kan få vista home til omkring 700, har du ikke et gammelt xp? Det ville være helt ok.http://www.edbpriser.dk/Produc…earchArea=&Soegeord=vista 7499 + 659= 8158:;-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 3 gange, sidst af dasjap ().

  • Det er selvfølgelig rigtigt - lækkert!


    Så er jeg bare i tvivl om, hvorvidt nu er et godt tidspunnkt at købe computer. Kom der en ny grafikkortgeneration snart? Jeg skal helst have den senest i starten af august i hvert fald... men prøver nok ærlig talt at overbevise mig selv om, at jeg skal have den nu :crazyeyes:

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • mit bud er


    enhed model ca pris


    bundkort: Gigabyte p35-ds3r 700kr
    cpu: c2d e8400 1100kr
    ram: 2X2gb crucial ballistix pc6400 700kr
    grafik: inno3d geforce 9800gtx 1700kr
    harddisk: samsung spinpoint f1 750gb 700kr
    strømforsyning: corsair 750tx 700kr
    kabinet: antec nine hundred 650kr
    tastatur: logitech wave 250kr
    mus: logitech g5 450kr
    skærm: samsung syncmaster 2053bw 20" 1900kr
    operativ system: windows vista home premium 64bit 700kr


    i alt 9550kr

  • En helt anden computer: http://www.prcdata.dk/produkt/…750gb-gf9800gtx/83231507/


    Det ville være enormt rart for mig, at computeren kan købes, hvor jeg bor... Altså Viborg. På den måde kan den nemt indsendes til reparation, hvis der bliver noget ballade. Det er jo set før.


    Den er måske en tand dyrere, men synes i hvert fald det er ~500 kr. værd, at jeg ikke skal til at stå med en kæmpe gang indpakning, RMA osv., hvis der bliver noget!


    Hvad mener I om den? Læg mærke til, at der er 4GB ram i. Det fremgår måske ikke så tydeligt.


    Fatter godt nok ikke hvad jeg skal med floppydrevet :P

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet 2 gange, sidst af JenSLyN ().

  • For mig virker den lidt dyr. Du kan få en lignenede løsning fra Getmore og spare ca. 3000 kr. Kabinettet er måske ikke så kønt men det er kvalitets komponenter, Gigabyte, sparkel osv. Hvis skidtet skulle gå i stykker har du jo så 3000 kr at bruge til forsendelse.
    Det er også meget rart at se, at getmore rent faktisk har et godt overskud i år, så ved du at de også ligger der næste år hvis du skulle få brug for det. Det virker som om at forhandlerne går konkurs på stribe for tiden, så det er nok også noget man bør kigge efter.


    fx. http://getmore.dk/templates/im…d=1015&SelectedGroup=1015

  • Tak for det! Det var da SINDSYGT billigt?!


    Hvordan kan de gøre det så meget billigere end alle andre? Du har da ret i, at det er gode komponenter... nærmest alle de samme som dem, man finder hos de andre par computere, der har været postet herinde


    Er totalt ligeglad med kabinettet, så det dér er jo super lækkert. 'No strings attached'? Har I gode erfaringer? I så fald er det et køb!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet en gang, sidst af JenSLyN ().

  • Så er den bestilt. Det var simpelthen for godt et tilbud, og jeg har et par venner med gode erfaringer med shoppen, selvom jeg har hørt lidt brok engang imellem online.


    2x2048 MB DDR II SDRAM PC2-6400 Dette hedder rammene, og det var det eneste, jeg var lidt nervøs for. De er vel ikke helt så stærkt som dem hos den computer, jeg postede fra PRC-data.... men tror I, det betyder meget? Egentlig er det ikke afgørende, for prisen var for god alligevel, men jeg håber da ikke, der bliver nævneværdig ydelsesforskel :-)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Enig i at den er vildt billig den computer fra getmore :D Så vil tiden bare vise om de har skrevet forkert på deres website... Om de reelt kan levere den... OG om du kan få den repareret, hvis der skulle gå noget i stykker. Getmore er bestemt ikke glade for at svare på mail/telefon, hvis det drejer sig om RMA efter min erfaring. :D


    Mht. til RAM så tror jeg ikke det bliver et problem. Dog har jeg ikke lige hørt om den model i størmforsyning før, så kan være der er sparet lidt der. :)

  • ville også tage prc for at være ærlig, specielt når vi snakker et helt system, og så kan du evt hilse michael (nick goa) fra fragman deroppe :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.