Strømforsyningen? :s

  • Jeg har lige købt noget nyt til min pc.


    da jeg havde sat det i første gang og tændte lyste 6 lamper under hvor der står: Phase Led på bundkortet, og den pev. Hved ikke hvad der pev.. og så lukkede computeren igen lige efter..


    nye ting: 8800gt, 3.0 Ghz core 2 duo, Gigabyte bundkort og 2gb corsair dual channel ram (2 stænger)


    er det strømforsyningen der er for lille? havde tænk mig at købe en ny og ikke så lang tid for den er rimelig lille så regnede med at det var den det var galt med men ved det ikk..


    strømforsyningen er 300 W for lille skulle jeg mene d:

  • Kunne højst sandsynligt være dit 8800GT, der hyler, fordi det ikke får nok strøm. Du har nok besvaret dit eget spørgsmål her, da 300W højst sandsynligt er for lidt.
    Kørte et 8800gt og en oc'ed opteron dual-core på en 400w uden problemer, men var nok også lige på grænsen.
    Ny PSU til dig ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg fik engang en "hyler" fordi jeg havde glemt at tilslutte blæseren på gfx'et - Så har du husket at sætte den til :$

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg fik engang en "hyler" fordi jeg havde glemt at tilslutte blæseren på gfx'et - Så har du husket at sætte den til :$


    Grafik kortet er en slags metal box så der er ikk noget at samle d: Edit: ups havde ikke set at der var et stik i enden af grafik kortet.. :s men der er kom 1 af den slag stik i strømforsyningen og den er brugt til Cpu blæser..



    Så må jeg heller ud og købe en ny PSU xD

  • Har alle nye pcu'er så 2 af de stik som fører ud til cpu blæser og grafikkort blæser?


    Edit: have ikke lagt mærke til at det var et stik med grafik kortet som bare skal sættes sammen med 2 fra psu'en.. men min psu har ikke nok stik til det så skal ud og have en ny psu xD