HDMI fra pc til tv

  • Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at få købt et tv, som jeg kan have stående i min nye lejlighed. Har også et mediecenter og så vil jeg naturligvis gerne have digital signal over i stedet for VGA kablet... Der er en del støj på når man kører 1920x1080 :crazyeyes:


    I mediecentret sidder:
    Asus P5E-VM HDMI (bundkort med G35 chipset og VGA + HDMI udgang)
    Lige installeret MCE 2005 + SP3 inkl de nyeste drivere til chipsettet.


    Tv'et er:
    Samsung LE-37M87 (kan køre 1920x1080.. 1080p)


    Har pt sat det sammen så jeg både har VGA og HDMI kabel fra bundkortet og til tv'et.


    Problemet er så at inde i windows kan den ikke finde ud af at vise 1920x1080 ordentlig over HDMI :( Virker ok på VGA kanalen ved den opløsning (borset fra lidt støj) men hvis jeg skifter til HDMI kanalen på tv'et, så passer det slet ikke til skærmen. Er som om at tv'et tror at man kører lavere opløsning end man gør for ikonerne bliver større og samtidig kan man ikke se hele billedet.


    Skal siges at jeg kører med Dual Display Clone pt, men har prøvet både med single og twin monitor indstillingerne. Ingen af dem virker ordentligt. :( Det tætteste jeg kan komme på er skifte til 1776x1000 (underlig opløsning). Så ser det ud som om at bredden passer, men højden passer stadig ikke.


    Nogen der har en idé om hvad der kan være galt? :9xo


    Ret træls at bruge 7k bobs på et tv og så ikke kunne udnytte den fuld ud. :boxed:

  • Ohh... Så fandt jeg selv ud af hvordan det blev ordnet :D


    Hvis andre sidder med samme problem, så løses det ved at ændre følgende på tv'et:


    Menu -> Picture -> Size -> sæt til "Just Scan" (før var den "Wide Zoom" hos mig).


    Men virker nu :) Lukker tråden igen :D