Så er der bestilt PC =D

  • så der bestilt


    650w corsair psu
    e8400 core2duo 3ghz processer
    asus p5n-d 750i SLI motherboard
    2x 2gb mushkin 1066mhz RAM
    es.2 barracuda harddisk.
    Geforce 8800 GTS kort, x2 når nvidia sender de nye modeller ud og det falder i pris.. eller når jeg ikke kan vente længere ;)



    Håber 650w er nok til 2x 8800 GTs kort og det andet

  • Jeg står også sådan og skal have ny PC. Ville det være "bedst" at tage den bedste Duo Core CPU der er derude fremfor den bedste Quad Core CPU når man alligevel skal bruge WinXP ?

  • Det ved jeg ikke, valgte core2duo'en pga super ydelse for en super pris, og har hørt den skulle være nem at overclocke hvis jeg engang får brug for det.


    Og tror der går et godt stykke tid endnu før spillene begynder at kunne udnytte quad cores, så tror jeg venter med sådan en til om et par år når den her igen er for gammel.



    Og kabinet, der valgte jeg NZXT Hush.

  • SLI fordi jeg startede med en idé om bare at opgradere min PC; og købte da et 8800 GTS kort for 1350 kr. ca.


    Fandt så ud af det ikke rigtig gjorde nogen forskel med nyt GFX da resten af min computer var så dårlig, og besluttede at købe en ny..


    Og så havde jeg jo et 8800 GTS kort herhjemme allerede..


    Og det bundkort fordi jeg ikke kunne klare tanken om at jeg måske fortrød ikke at kunne køre SLI, fordi det kun kostede 60 kr. mere end p5k pro ikke-SLI bundkort



    Hvis du forstår =p er ekstrem dårlig til at formulere mig og er mega sulten.. Så er ikke helt frisk i hovedet hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmushj
    Håber 650w er nok til 2x 8800 GTs kort og det andet


    Det er det nok ikke:-(
    Jeg køre med 1KW PSU og har oplevet at det lagger lidt når man skifter fra spil til spil, eller program til program...


    Havde på et tidspunkt et par BFG Geforce 8800 Ultra, det var så skærmen slukkede nogle gange.
    Det måske fordi at jeg sidder rimelig langt ude på landet;-)???
    hvad ved jeg, det kan sku' være mange ting..


    Men vær hellere forberedt på at investere i en 1kW PSU...

    [SIZE=7]Using:


    AlienWare - Area 51™ 7500 System
    PROCESSOR: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00 GHz
    TC LCS COLD PLATE RETENTION MECHANISM INTEL KIT W/VREG
    TC LCS SINGLE PROCESSOR LIQUID COOLING SYSTEM PANAFLOW FAN
    MAINBOARD: EVGA NFORCE 680i SLI MB REV D
    MEMORY: 4 x QIMONDA 1GB DDR2 PC2-6400
    OS: VISTA PREMIUM COA 32 BIT R1 (English-Version)
    GRAPHICS: 2 x NVIDIA GEFORCE 8800GT 512MB PCI-E REV 1NVIDIA SLI TECHNOLOGY CONFIGURATION VISTA SLI CONFIGURATION
    PSU/UPS: 1 KILOWATT OEM ATX PSU 1 x Powerware 9120 Bypass module F 3KWatt
    OPTICAL DRIVES: 1x LG H20N 6X BLU-RAY COMBO 1x LG 20X DUAL-LAYER DVD RE-WRITER
    HARD DRIVES: 1 x SEAGATE 500GB SATA 3G 7200RPM 16 MB CACHE 2 x Western Digital 1TB SATA 1 x Maxtor 300GB SATA
    [/SIZE]


  • Vråvl.


    1KW er TOTAL overkill

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay


    Vråvl.


    1KW er TOTAL overkill


    Måske..
    Alienware fraråder alt under 1 Kwatt til SLI/CROSSFIRE systemer, og de koster ikke alverden..
    Fik min for 247KR.

    [SIZE=7]Using:


    AlienWare - Area 51™ 7500 System
    PROCESSOR: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00 GHz
    TC LCS COLD PLATE RETENTION MECHANISM INTEL KIT W/VREG
    TC LCS SINGLE PROCESSOR LIQUID COOLING SYSTEM PANAFLOW FAN
    MAINBOARD: EVGA NFORCE 680i SLI MB REV D
    MEMORY: 4 x QIMONDA 1GB DDR2 PC2-6400
    OS: VISTA PREMIUM COA 32 BIT R1 (English-Version)
    GRAPHICS: 2 x NVIDIA GEFORCE 8800GT 512MB PCI-E REV 1NVIDIA SLI TECHNOLOGY CONFIGURATION VISTA SLI CONFIGURATION
    PSU/UPS: 1 KILOWATT OEM ATX PSU 1 x Powerware 9120 Bypass module F 3KWatt
    OPTICAL DRIVES: 1x LG H20N 6X BLU-RAY COMBO 1x LG 20X DUAL-LAYER DVD RE-WRITER
    HARD DRIVES: 1 x SEAGATE 500GB SATA 3G 7200RPM 16 MB CACHE 2 x Western Digital 1TB SATA 1 x Maxtor 300GB SATA
    [/SIZE]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WolfDK1984
    Måske..
    Alienware fraråder alt under 1 Kwatt til SLI/CROSSFIRE systemer, og de koster ikke alverden..
    Fik min for 247KR.


    1 kW strømforsyning for 247 kr.? Det må enten være meget brugt eller fra et kuponhæfte!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg vil lige sige til nybegyndere(mig selv inklusiv) køb 64-bit's versioner af Windows...
    Windows x86 kan ikke komme op over 5Gb total ram(Graffikkortet inklusive)
    jeg køre med dual-Bit system aner ikke hvordan det virker men kan køre med ubegrænsede ram på Windows x86.. Men kun når skidtet gidder virke i det hele taget, har problemer med Skærmdriveren.....

    [SIZE=7]Using:


    AlienWare - Area 51™ 7500 System
    PROCESSOR: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00 GHz
    TC LCS COLD PLATE RETENTION MECHANISM INTEL KIT W/VREG
    TC LCS SINGLE PROCESSOR LIQUID COOLING SYSTEM PANAFLOW FAN
    MAINBOARD: EVGA NFORCE 680i SLI MB REV D
    MEMORY: 4 x QIMONDA 1GB DDR2 PC2-6400
    OS: VISTA PREMIUM COA 32 BIT R1 (English-Version)
    GRAPHICS: 2 x NVIDIA GEFORCE 8800GT 512MB PCI-E REV 1NVIDIA SLI TECHNOLOGY CONFIGURATION VISTA SLI CONFIGURATION
    PSU/UPS: 1 KILOWATT OEM ATX PSU 1 x Powerware 9120 Bypass module F 3KWatt
    OPTICAL DRIVES: 1x LG H20N 6X BLU-RAY COMBO 1x LG 20X DUAL-LAYER DVD RE-WRITER
    HARD DRIVES: 1 x SEAGATE 500GB SATA 3G 7200RPM 16 MB CACHE 2 x Western Digital 1TB SATA 1 x Maxtor 300GB SATA
    [/SIZE]

  • Til 4 GB Ram ville jeg også vælge Vista x64! Har selv kørt med 64 bit Ultimate, og jeg havde ikke problemer med drivers eller andet...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg har vista 64 bit og det køre nu meget godt .. :) jeg synes at i skulle ta at tælle til 10 og puste ud. Det hjælper på mig når jeg får lyst til at svine jer til :cheers:


    edit nææ dog klovn vi bor tæt på hinanden :)

  • Utroligt det er nødvendigt at rydde op i en tråd som denne.


    Klovnemanden og Simon Bay, så er det tid til at slå koldt vand i blodet! Specielt hvis I har planer om at slippe for en advarsel i den her omgang.


    Og Simon Bay, du er ikke politimand - har du et problem med andre brugere, så send en report, det er ikke din opgave at irrettesætte andre. Desuden har du åbenbart lige pt. problemer nok med at styre din egen tone, så er det på ingen måde nogen speciel god fremgangsmåde du har gang i.


    EOD. Hold tråden til det oprindelige emne, eller hold jer fra den.