få det hele sendt fra en forhandler=billigere?

  • Er lidt itvivl om det er det rigtige forum jeg spørger i, men flyt hvis det ikke er.


    Mit spørgsmål er at hvis jeg køber alle delene til min nye computer igennem den samme forhandler (bj Trading) sparer jeg så penge på fragt, fordi det hele bliver sendt samlet?


    På forhånd tak :clap:

  • Du vil spare penge på fragt da det jo netop er sendt samlet. Om det er billigere i det store billede kommer jo an på om stedet er billigst eller næsten billigst med delene.


    Du kan oprette en profil under edbpriser og så tilføje de enkelte dele du vil købe til "Indkøbslisten". I den kan du finde de billigste steder.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tja, altså du betaler jo kun fragten én gang så.
    Hvis du fx skal have et bundkort der koster 788 kroner på BJ trading og du køber alt det andet derinde, så er det jo billigere end at købe samme bundkort hos en anden forhandler der sælger det for 760 kr+40kr fragt= 800 kroner i alt....


    Så du kan jo prøve at regne lidt på det. Du kan evt. købe halvdelen det ene sted og halvdelen det andet sted alt efter hvad der er billigst.
    Det er jo lidt op til dig selv at regne ud, men hvis en forhandler har 50 kr fragtgebyr betaler du de 50 kr uanset om du køber en lille køler til 69 kroner, eller om du køber bundkort, processor, RAM og strømforsyning.
    Så.. Ja. Regn det selv ud :razz:

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Det svinger utrolig meget fra forhandler til forhandler. Man bliver nødt til at oprette et indkøb og se, hvad fragtprisen bliver beregnet til.


    Nogle forhandlere beregner kun 1x fragt for hele ordren.


    Andre forhandlere beregner 1x fragt pr. vare, så der højst er en lille besparelse på dankortgebyr ved at købe samlet.


    I ekstreme tilfælde har jeg været ude for, at to varer var dyrere i total fragt, når jeg bestilte samlet, end når jeg bestilte dem hver for sig ved samme forhandler.