HD 4850 vs 8800gts

  • hej.


    jeg står og skal købe et nyt grafikkort. og jeg ville lige høre hvilket et jeg skulle vælge.


    A. HD 4850.


    B. 8800gts.


    ja ved godt 4850 ik er udkommet i nu. men jeg kan vente.
    har høre 4850 skulle være næsten 20% bedre end 8800gts'en. men bare noget jeg har hørt ?


    det skal bruges til spil. men har hørt fra nogle at randon ikke er så gode til spil?? ???


    jeg er lidt på bunden med det.

  • Altså, hvis du har tænkt dig at skulle vente, så kommer Nvidia jo snart med et par nye kort.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Hmm hvad med at vente til de udkommer og så spørge igen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Hmm hvad med at vente til de udkommer og så spørge igen.


    syntes ikke lige det var verdens bedste svar ?


    ja jeg kunne vente -.-


    men gider sku da ikke vente på noget der ikke er det værd (det er det jeg ikke ved om det er) ?!


    der for spørger jeg. om der var nogle der viste noget. og det gør du åbenbart ikke = (altså om det)



    og da jeg ved at HD 4850 vil koste ca det samme som 8800gts'eren. koster nu...


    ville jeg kunne få svar på om det kunne betale sig at vente. eller om jeg bare skulle tage 8800gts


  • der er jo ikke rigtigt nogen som ved helt præcist hvordan det HD4850 yder da det er rygter stortset det hele. Vent til den kommer der går nok ikke så længe ;)

  • vi snakker altså om et måned. næsten.


    men nogle der .Ved. hvordan ati's kort har det i spil ?


    har bare hørt at at der var noget der ?






    og Rasmus_yamaha selv om det er rigtigt kan man godt svar ordentligt :) hentyder til rac...


  • Okay det du skriver til sidst giver mig også virkelig lysten til at svare tilbage :boxing:
    det er jo lidt svært at svare på et dit spørgsmål når der ikke rigtigt er nogle der ved noget om kortet andet ind de rygter som går rundt og de test som en eller anden lille kineser har lagt op som sikkert er fake

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Okay det du skriver til sidst giver mig også virkelig lysten til at svare tilbage :boxing:
    det er jo lidt svært at svare på et dit spørgsmål når der ikke rigtigt er nogle der ved noget om kortet andet ind de rygter som går rundt og de test som en eller anden lille kineser har lagt op som sikkert er fake



    det er helt rigtigt! men jeg ville bare være glad for en lille smilie :)
    <----------------- de kan findes lige der :P



    jeg ser det bare som en. hallo tumpe. du sku da ik for klog ting.

  • Jeg giver dig bare min mening, 4850 er ikke udkommet så priser og performance på kortet er ikke fastsat. Desuden så vil 8800 GTS 512 måske falde i pris det næste stykke tid.
    Hvis jeg vidste du var så utaknemmelig for respons så havde jeg aldrig besvaret din tråd, troede kun kvinder kunne få PMS men du har lige bevist det modsatte.


    Her har du en smiley så du kan blive glad. :finger:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Der er altid nye kort lige om hjørnet og prisfald sker hele tiden på pcmarkedet. Hvis du står og skal bruge et kort nu, så tag da et 8800GTS 512mb.
    Synes ikke at ATI fejler noget i spil. De har faktisk en række rigtig gode kort. 4850 performance er som sagt stadig gisninger og bliver det et super kort til prisen, kan du sikkert ikke få det i DK før længe efter releasen pga. efterspørgslen.. Så hvorfor ikke købe et 8800gts ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Jeg giver dig bare min mening, 4850 er ikke udkommet så priser og performance på kortet er ikke fastsat. Desuden så vil 8800 GTS 512 måske falde i pris det næste stykke tid.


    Jeg er enig, når prisen ikke kendes er det svært at give et bud på det du søger. Spørg heller dig selv om du kan vente, og hvis svaret er ja, vent til du skal bruge kortet også køb det der yder bedst? Du skal dog regne med at prisen er skruet op de første uger, der er altid nogen der har for mange penge der køber det med det samme, og udbudet kan også have svært ved at følge med.

  • derefter går der nok også et stykke tid inden ati finder ordentligt ydelse frem, da de ikke just er særlig gode til det med drivere......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.