3G USB Modem koblet til Router?

  • Jeg har søgt en del, men kan ikke finde noget klart svar på om der er konstrueret router hardware, som gør det muligt at benytte sit 3G USB Modem som en "fast" opkobling i hjemmet via en router.


    Altså, at man stikke sit USB modem i routerens USB port/en adapter eller lign. og så fungerer det som routerens WAN...


    Er der nogen der ved om det findes og evt. hvor man kan få fat i sådan noget udstyr henne?


    Thanks

    MB: Asus Rampage II Extreme
    CPU: Intel Core i7 920 @ 2,66 GHz
    RAM: Kingston HyperX PC3-12800
    GPU: EVGA GeForce 9800GX2 512 MB GDDR3
    HDD: 2x160GB Hitachi SATA-2 RAID-0
    PSU: Chill-Innovation CP-520A4 520W
    Display: Samsung SyncMaster 2032BW
    OS: Windows 7 Pro 64-bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac
    Man kan jo starte med at købe en af 3's Wifi routere istedetfor deres "sæbeklods":


    3 WiFi router


    EDIT: For lige at forstå det korrekt, så er den ikke lavet til at du har begge dele - den er lavet til at du sætter et 3 SIMkort direkte i og så går den her på 3 nettet og distribuere det videre derhjemme som et WiFi net (eller kablet hvis du hellere vil det)

  • Den ser faktisk ret nice ud... Dur den kun med 3G simkort? For jeg har en ven, som har mobilt net fra Telia, som ville være meget interesseret i sådan en løsning.


    Men, den ser nu godt nok stylish ud... virkelig nice! Og så er man ikke bundet af at skulle finde plads til routeren nær telefonstikket i hjemmet...!!!

    MB: Asus Rampage II Extreme
    CPU: Intel Core i7 920 @ 2,66 GHz
    RAM: Kingston HyperX PC3-12800
    GPU: EVGA GeForce 9800GX2 512 MB GDDR3
    HDD: 2x160GB Hitachi SATA-2 RAID-0
    PSU: Chill-Innovation CP-520A4 520W
    Display: Samsung SyncMaster 2032BW
    OS: Windows 7 Pro 64-bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Derry
    Den ser faktisk ret nice ud... Dur den kun med 3G simkort? For jeg har en ven, som har mobilt net fra Telia, som ville være meget interesseret i sådan en løsning.


    Men, den ser nu godt nok stylish ud... virkelig nice! Og så er man ikke bundet af at skulle finde plads til routeren nær telefonstikket i hjemmet...!!!


    Jeg tror der gælder det samme som med mobiler - at den er SIM låst.
    ...men skulle være vel være muligt at få "unlocked" den ved at betale lidt ekstra?


    For at være helt sikker så prøv at tage forbi en 3 butik eller ring til dem