Hvad gør jeg forkert?

  • Hejsa. Har købt 2 nye hd's til min computer


    ( http://www.edbpriser.dk/Produc…604&searchArea=&Soegeord= )


    Jeg faldt for de 32mb cache, og købte serverudgaven da de kun var lidt dyrere. :clap:


    Her er mit problem. Vil køre performance raid, og fik det da også sat op til det. Kan så ikke forstå at jeg stadig havde fuld udnyttelse af al hukkommelsen, troede kun jeg havde 500gb når jeg kørte performance... men nå, det var som det skulle være, og det kørte faktisk godt. Jeg installerer og flytter alt mit gamle lort over, tager næsten hele dagen.


    Dagen efter får jeg disklæsningsfejl :ohmy: må starte forfra, men med samme resultat X( selvom ham der sætter det op siger han har ændret på noget... Det er en kammerat der sætter det op, :pokey: han er ret fiks til computer, men har ikke prøvet at raide så meget.
    Vores konklusion nu må være at vi bruger nogle forkerte HD's :oops:... Eller hvad?


    Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp mht. hvad gør vi galt, og hvilke HD's bør jeg bruge hvis det er det? (ps) har ikke brug for mere end 500gb plads ialt.

    Amd Athlon X2 2.7GHZ BE 7750


    Corsair DDR2 667MHz 4GB


    Gigabyte MA78G-DS3H


    Seagate Barracuda ES2 500GB*2


    Saphire Radeon X1950pro 512 PCI-e *2 (Crossfire)


    X-spice Croon 750w

  • Nu bruger du ikke standart udtryk, men gætter på du snakker om RAID0.
    RAID0 fungere ved at to harddiske sættes sammen og fungere som om de er en samlet harddisk, dvs. to 500GB vil fungere som én 1000GB disk.
    Den anden form for RAID er RAID1, som spejler tingene, dvs. at hver harddisk inderholder præcis det sammen, hvilket medføre at to 500GB harddiske vil fungere som en enkelt 500GB harddisk.

  • Nej, kender ikke de udtryk :O


    Den jeg er ude efter, er den der gør at jeg kan få en hurtigere hd end jeg vil kunne med kun en... Og i raid programmet han brugte, stod det som performance raid...


    men jo, får lige at vide i min øresnegl at det er raid0

    Amd Athlon X2 2.7GHZ BE 7750


    Corsair DDR2 667MHz 4GB


    Gigabyte MA78G-DS3H


    Seagate Barracuda ES2 500GB*2


    Saphire Radeon X1950pro 512 PCI-e *2 (Crossfire)


    X-spice Croon 750w

    Rettet en gang, sidst af Listmann ().