Nyt bundkort men hvilket

  • Nu da mit asus p5e3 bundkort er brændt af skal jeg have et nyt. Har testet på det gamle og den er erklæret dødt ;(
    Var inde og tjekke på mit netbank hvad jeg havde af penge at lege med og blev gladeligt overrasket hele 1500 kr :clap:


    Nå men har så kigget på MSI's X38 diamond


    http://www.edbpriser.dk/Produc…536&searchArea=&Soegeord=


    Læste et review på det og det klarer sig faktisk godt det oc'er ganske udemærket med en maks fsb på ca 470 også har det et creative lydkort med :D


    Men er der andre som er værd at kigge efter?


    Som sagt maks 1500 kr
    Skal kunne oc okay godt skulle gerne have min Q6600 op og vende de 3,9 ghz igen
    Skal bruge ddr 3 ram
    eller er jeg lige glad


    Kom med nogle bud :D

  • Til den pris, selvom man ikke rigtig får noget ud af det over et til 800-1000kr, så ville jeg tage et Gigabyte istedet for MSI!


    GA-EX38T-DQ6
    http://www.edbpriser.dk/Produc…132&searchArea=&Soegeord=


    Et lidt billigere
    GA-P35T-DQ6
    http://www.edbpriser.dk/Produc…248&searchArea=&Soegeord=


    Godt nok en skam P45 ikke er ude endnu, dem der har testet dem har fået dem op på 500fsb med quad og 600fsb med dual prime stabilt.



    *Edit*
    Hvorfor kan du ikke RMA det Assus ?


  • købte det af en gut herinde fra og der var ikke nogen kvitering på det men man han havde vist købt det ved shg så mon ikke det kunne lade sig gøre at få det byttet det er da et forsøg værd


    EDIT: Hvorfor hader alle MSI fatter det ikke hvad er der galt med dem?
    De bundkort jeg har haft fra dem har været kanon gode dog med undtagelse af mit P35 platinum men det var en mandags model :T

  • SHG gemmer jo alle kvitteringer på deres side under ens login, så han kan da bare printe en ny ud ?


    Det gør det jo noget nemmere og billigere, ellers tag kontakt til assus.


    *Edit*


    Ang MSI er de sikkert fine nok, men til OC har jeg aldrig set et af deres kort skille sig ud fra flokken.
    Og de MSI kort jeg har rodet med har været noget lort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    købte det af en gut herinde fra og der var ikke nogen kvitering på det men man han havde vist købt det ved shg så mon ikke det kunne lade sig gøre at få det byttet det er da et forsøg værd


    EDIT: Hvorfor hader alle MSI fatter det ikke hvad er der galt med dem?
    De bundkort jeg har haft fra dem har været kanon gode dog med undtagelse af mit P35 platinum men det var en mandags model :T


    Jeg kan selv godt lide MSI, klippe stabil. Men foretrækker hellere Asus eller abit :9xo


    Hvad med et X48 rampage? Lidt over dit budget men hva fanden ;)

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Har lige søgt lidt inde på edbpriser og de lukker rimelig højt i pris man hvis skal have et nyt board som kan tage ddr3 ram. Så enten tager jeg chancen med det MSi board har gode erfaringer med dem var super glad for mit P6N eller så må jeg så om jeg kan få lavet en RMA på det asus board

  • Har lige haft fat i ham jeg købte det af og bundkortet er købt ved getmore :boxed:
    Så ved ikke om jeg skulle bevæge mig ud i at kontakte dem og høre om det er noget de vil eller om jeg skal have fat i asus?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Det skal du vel ikke betale hvis du har faktura på kortet


    Det er nemlig det tidligere ejer kan ikke finde kviteringen og ved ikke om getmore har et systen noget ligene shg's hvor de gemmer kviteringerne :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Finder man vel kun ud af at læse sig frem på siden eller kontakte dem ;)


    Men så prøver jeg lige at sende en høflig mail til dem.


    EDIT: Så har jeg sendt en mail til dem :D
    nu må jeg se hvad de siger

  • my mistake, det bundkort jeg linkede til var ikke med ddr3 support

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Så blev der lige lidt flere penge at lege med :D
    Fik lige en pæn arbejdsløn på en pc jeg har bygget til en ven så har 500 kr mere at gøre med :clap:
    nu er spørgsmålet så om det skal være et X38 chipset eller et X48 kigger på gigabytes bundkort nu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Så blev der lige lidt flere penge at lege med :D
    Fik lige en pæn arbejdsløn på en pc jeg har bygget til en ven så har 500 kr mere at gøre med :clap:
    nu er spørgsmålet så om det skal være et X38 chipset eller et X48 kigger på gigabytes bundkort nu.


    Ikke for noget, men hvad er det du tror du får for de ekstra penge ? Gad godt at vide hvad det er der for folk til at købe top kortene..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Rampage kortene er meget oc venlige :P


    X38 er også et ganske udemærket oc kort


    Hvilken en af dem er mest værd at kigge på?
    Synes bare de har nogle ret så store kølerløsninger på chipsettet så det er jo spørsmålet om der er plads til min cpu blok :crazyeyes:
    Men det gigabyte synes jeg ser okay ud har aldrig prøvet deres produkter så mon ikke det er på tide :D

  • P35 bundkort clocker stadig bedst, dog er der ikke så mange der understøtter ddr3.
    Den eneste fordel x38/48 har må være 2 16x pcie hvis man vil køre CF. Og jo så har de også lidt flere ubrugelige indstillinger i bios..


    Man kan selvfølgelig være heldig/uheldig at få et godt/dårligt p35/x38/48.


    Om du skal vælge det ene eller andet kort, sys jeg du skal søge dig frem til på XS.org, og ikke læse i reviews.


    Intel forum
    http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=59


    giga x38/x38t
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=156346


    giga x48/x48t
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=163168



    Men se nu lige med RMA, jeg sendte mit 8800gtx til bfg i england, de spurgte ikke engang efter kvitering, som jeg heller ikke havde, derudover ville de KUN have kortet uden org kasse osv, og fik et nyt kort 5 dage efter. Service!