hjælp med boot problem.

  • Hey tweaks... mit xp kan ikke boot den siger disk boot failure insert system disc. men jeg har også en anden installation på en anden harddisk så spørg den hvilken en jeg vil starte og der kan den godt boot men tager jeg harddisken med den anden installation ud af computeren kan den ikk.. kan i hjælpe? :( :(

  • Prøv rod lidt i bios.


    Ellers prøv reset bios


    Kan os være der er en fejl på harddisken.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • du har sikkert installeret med flere hdd, så den har smidt nogle boot filer over på en anden hdd end den som windows egentligt er installeret fra...man KAN flytte dem, men så skal man ud i noget dos baseret program og vide præcist hvilke filer osv der skal flyttes...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nu skriver den **Windows kunne ikke starte pga problemer med konfigurationen af hardwaren til harddisken. Den valgte startdiskette kunne ikke læses. Kontroller boot-stien og hardwaren til harddisken.** den bruger boot.ini filen fra min anden harddisk.. hvordan får jeg den til at læse den fra samme drev?

  • det er faktisk ikke lige sådan at forklare....du skal ind og bruge google til at finde ud af hvilke filer der skal flyttes, og derefter skal du muligvis også ændre i visse filer for at fortælle win at den skal lede efter filerne et andet sted.....det nemmeste er kort sagt at installere win oveni din nuværende installation, og ikke have mere end 1 hdd sat til mens du gør det :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har allerede fundet de rigtige filer.. så jeg må nok geninstallere for 144 gang.. er så pisse træt af windows og og dens lorte fejl.. så latterligt den ikk selv kan finde ud af at ændre en sti i et skide dokument.. fucking latterligt.. men tak for hjælpen :)