Cpu blevet skiftet

  • Jeg har lige fået hjælp til at skifte min CPU, skiftede til en:Core 2 Duo E8500 3.16 GHz
    formaterede PCen bagefter, for at installere XP.
    Men lige fra starten, skriver den under opstarten at der er blev fundet en ny CPU, og jeg skal trykke på "f1" for at starte op.
    Jeg har en Asus P5k bundkort, hvordan slipper jeg af med den ligge datalje?
    har installeret min PC fuld ud, det køre meget godt, men ved fx. 3D mark får den en mega lav score, vidst 10.
    kan jeg får min PC til at forstå at jeg har sat en ny CPU i uden at skulle formatere igen?
    hvordan skal jeg få min PC til at forstå at CPUen er blevet skiftet?

  • Ikke lige nogen expert til det at arbedje i BIOS, kan da ikke meget andet en få en PC til at virke sådan rimelig godt. Men ikke lige lave en BIOS opsatering
    Har kigget min BIOS igennem, synes ikke jeg så noget om en "BIOS updatering"
    er det noget jeg skal gøre ude i BIOSen eller hvordan gøres det?
    er det sådan at man skal formatyere PCen bagefter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    ?
    "clear cmos" ved jeg overhovedet ikke hvad er?


    Det resetter BIOS til oprindelige indstillinger.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • kunne ikke lige se "clear cmos" nogen steder, prøvede at sige "load Setup default" synes det kunne minde en smule om, det resulterede i at min PC ikke ville starte op, nu var det pludseligt en anden HD en ville starte op fra.
    var det rigtigt gjordt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    kunne ikke lige se "clear cmos" nogen steder, prøvede at sige "load Setup default" synes det kunne minde en smule om, det resulterede i at min PC ikke ville starte op, nu var det pludseligt en anden HD en ville starte op fra.
    var det rigtigt gjordt?


    Nej det var det ikke :D
    Hvis du kigger på bundkortet kan du se et lille batteri et sted. Tag det ud vent ca 10 sek og sæt det i igen så er bios resettet ;)

  • HVORFOR FANDEN GØRE DET SÅ SKIDE SVÆRT?


    det eneste du skal gøre er at gå ind i biossen og trykke på Load Default Settings eller på Failsafe settings. På begge måder slipper du af med problemet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    når jeg går det forsætter den bare med at lave en fejl uder opstarten.
    siger load setup default, men det ændre ikke en skid.


    Husker du at gemme indstillingerne når du går ud af BIOS?

  • Ja jeg gemmer da, det kan jeg jo godt tænge mig til jeg skal.


    Den skriver under opstarten:
    Unkown CPU detvted, uodating BIOS is rewuried to unleash its full power
    pres F1 to resum
    _________________________


    kan man opdattere BIOS på andre måder en ved at vælge "load default" ?


  • [ironi]Hehe fuck den staver dårligt din computer - det er nok derfor den ikke kan finde ud af det.... [/ironi]


    For at opdatere BIOS skal du ind på producentens hjemmeside og finde den nyeste bios der passer til dit bundkort (somregel under support/drivers - sektionen) når du har fundet driveren skal den normalt lægges ned på et bootbart medium (cd, diskette) og så skal computeren bootes fra denne. Der plejer at følge ret udførlige instruktioner med på support-siderne hvor du kan hente BIOS udgaver. Husk på - du må under ingen omstændigheder slukke computeren under opdateringen - heller ikke hvis den virker "død"!!


    /ask

  • nu har jeg prøvet at hente den nyest driver fra asus hjemmeside, det er en "ZIP-komprimeret mappe" man henter, den fil prøvede jeg, at brænde på en CD, satte den i og genstartede min PC, der skete intet. skulle der ske noget når det er en CD med den komprimerede ZIP fil?


    hvis jeg åbner den ZIP mappe, kommer de små filer, men dem kan jeg ikke brænde på en CD, Nero vil ikke tilføje de 2 filer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    nu har jeg prøvet at hente den nyest driver fra asus hjemmeside, det er en "ZIP-komprimeret mappe" man henter, den fil prøvede jeg, at brænde på en CD, satte den i og genstartede min PC, der skete intet. skulle der ske noget når det er en CD med den komprimerede ZIP fil?


    hvis jeg åbner den ZIP mappe, kommer de små filer, men dem kan jeg ikke brænde på en CD, Nero vil ikke tilføje de 2 filer.


    Du kan bruge Asus Update til at opdatere BIOS'en fra Windows, så slipper du for at rode med mere med det.


    Hent det fra Asus's hjemmeside: http://support.asus.com/downlo…load.aspx?SLanguage=en-us

  • Har gjort tidligere som Zulu foreslår, dog bare med msiupdate:-). Og det virkede uden problemer. Enkelt og problemfrit.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    nu har jeg prøvet at hente den nyest driver fra asus hjemmeside, det er en "ZIP-komprimeret mappe" man henter, den fil prøvede jeg, at brænde på en CD, satte den i og genstartede min PC, der skete intet. skulle der ske noget når det er en CD med den komprimerede ZIP fil?


    hvis jeg åbner den ZIP mappe, kommer de små filer, men dem kan jeg ikke brænde på en CD, Nero vil ikke tilføje de 2 filer.


    Har også haft problemer med Nero når jeg skulle brænde iso-filer. Hentede CDBurnerXP (gratis) og der var det ikke noget problem.(skal lige siges at mit Nero er ca 80år gammelt:-))

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • jeg hentede det nyest af de drivere der passede til mit ASUS P5K bundkort, P5K1006.
    Du siger jeg kan køre det fra Win, der er en ZIP kom. mappe jeg hentede, kan åbne det, er det så bare at køre en af de 2 filer den indeholder?
    Hvis det er sådan hvilken af dem?
    AFUDOS_2.29
    P5K-ASUS-1006